czwartek, 20 lutego 2014

25. MOJA ZDROWA BAZA SAŁATKOWA

Nie mam zbyt dużo czasu przy małym dziecku. Kiedy zauważyłam że łapie z lodówki na szybko co się da i nie jest to zbyt zdrowe, postanowiłam planować moje posiłki. Skoro planuje dla dziecka to i o sobie muszę pomyśleć.
Tworzę coś w rodzaju bazy całodziennej i chce wam przedstawić jedną z nich. Sprawdza się bardzo fanie, bo można też zabrać ze sobą w pojemniczkach do pracy.
Moja baza sałatkowa składa się z :
- kapusta pekińska
- cebula
- papryka
- ogórek zielony
- groszek, kukurydza
- wszystkie warzywa jakie lubicie i macie w lodówce
To wszystko kroję i polewam jogurtem naturalnym, troszkę octu i oliwy. Sól, pieprz do smaku lub troszkę cukru.
Taka baza czeka sobie w lodówce w pojemniczku.
Kiedy zgłodnieje, najczęściej drugie śniadanko wyciągam pojemniczek i do niego dodaje np:
rybkę z puszki w sosie pomidorowym (z poprzedniego dnia trochę zostało).

                                         
  
                                             Na następny posiłek dodaje jajeczka.
                                                                                                                                                                                     
A później makaron razowy.

To mój sposób na niejedzenie byle czego.

Pewnie macie własne sposoby i bazy, chętnie je poznam.                                                                                                                                                               





11 komentarzy:

  1. Podsuwasz bardzo przydatny pomysł, jeszcze nigdzie go nie spotkałam! Albo kurczaczka usmażonego z przyprawą, albo tuńczyka możemy dodać - mnóstwo pomysłów mi się nasuwa. A zamiast pekińskiej może być też lodowa sałata i jeszcze starta marchewka czasami może się wkomponować. Jak widzisz - mnie zainspirowałaś :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się. Tak, tak kurczak w przyprawach lub gyros, tuńczyk, może być to co zostało z poprzedniego dnia z obiadu.

      Usuń
    2. Świetny pomysł z taką bazą do której można coś dodać i już jest gotowe, pyszne i zdrowe jedzonko.

      PS.
      Makaron razowy jest przepyszny

      Usuń
    3. Makaron lubię i jeszcze ryż brązowy, ale do niego muszę mieć więcej jogurtu lub jakiegoś dresingu, bo mi się za suchy wydaje.

      Usuń
  2. Fajny pomysł z tą bazą do posiłków, nawet bym na to nie wpadła :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny pomysł z bazą do posiłków:D Aktualnie i ja jestem na lekkiej diecie, więc podkradnę przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  4. uwielbiam sałatki ! pierwsza jet idealna :)

    www.izabielaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubię takie sałatki. Kiedy mam dużo zajęć na uczelni robię sobie sałatki z kurczakiem w pojemnik. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Hmmm, a wiesz, że o takiej bazie, do której w ciągu dnia mogę zmieniać dodatki nigdy nie pomyślałam. A to faktycznie dobry pomysły, muszę sama pokombinować.

    OdpowiedzUsuń
  7. Podoba mi się ten pomysł z bazą, muszę z niego skorzystać i może wreszcie zapanuje nad wagą :))

    OdpowiedzUsuń

Z góry dziękuje za wszystkie komentarze, dzięki nim motywacja nigdy nie mija.