wtorek, 11 lutego 2014

19. GŁÓD - Moja Skala Sytości Cz.1



Czy jestem głodna? Na to pytanie powinien odpowiedzieć sobie każdy kto sięga po jedzenie. Banalne, a jednak nie zawsze jemy kiedy jesteśmy głodni.
Wystarczy przez jeden dzień przed każdym kęsem wkładanym do buzi zadać sobie to pytanie i gwarantuję że kilka razy je odłożymy, bo po prostu nie jesteśmy głodni.
 Jak rozpoznać głód ?
Oto mój sposób na małego głoda.

MOJA SKALA SYTOŚCI

10- tak syta, że aż brzuch boli
 9- bardzo syta aż brzuch urósł
 8- bardzo syta
 7- nieco przejedzona
 6- masz poczucie że zjadłaś za dużo
 5- najedzona w sam raz
 4- głodna, ale umiarkowanie
 3- w brzuch burczy z głodu
 2- bardzo głodna, zmęczona, nie potrafisz się skupić
 1- wyjątkowo głodna, zawroty głowy, jest ci słabo

Poziom 3-4 to najlepszy etap na jedzenie.

To jakie mamy podejście do jedzenia nie zawsze zależy do końca od nas, czasem to sprawa wychowania.

*Wpaja się nam nawyki że jedzenie się nie wyrzuca i zjada do ostatniego kęsa.
*Dzieci jedzą za mamusię, za tatusia, za babcię, za kotka.
*Kiedy mamy chandrę fundujemy sobie pyszną kolację z deserem- a co, należy mi się miałam ciężki dzień.

Jedzenie jest jak terapia u psychologa - uspokaja, pociesza, zaspokaja głód, ale emocjonalny.







Macie swoją skalę sytości ? Jak rozpoznajecie głód ?

2 komentarze:

  1. Fajna ta Twoja skala sytości ;) Ja najczęściej po prostu patrzę na zegarek i jeżeli minęły 3-4 godziny od ostatniego to znaczy, że pora na posiłek ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jak u mojej córeczki 4 godziny i krzyk o jedzenie. Ma chyba taki zegarek w brzuszku, niestety w nocy też.

      Usuń

Z góry dziękuje za wszystkie komentarze, dzięki nim motywacja nigdy nie mija.