niedziela, 9 lutego 2014

18. MLECZNE BUŁECZKI OWSIANE

Szukałam czegoś na zdrową przekąskę i znalazłam na blogu Taste Eat szybkie i proste w wykonaniu bułeczki. Ja je zrobiłam i to oznacza że są proste, naprawdę wyszły smaczne.

Składniki:
- 6 łyżek otrąb owsianych (nie mielimy)
- 4 łyżki mleka odtłuszczonego w proszku
- 2-3 jajka
- ok. 150 g serka twarogowego (może być również serek homogenizowany lub serek kanapkowy do smarowania)
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- 1 łyżeczka drożdży suszonych
- 1 łyżeczka oregano (można użyć dowolnych ziół lub np. kminku)
- 1 szczypta soli
 
Wykonanie:
Piekarnik nagrzewamy do 180 stopni, wszystkie składniki mieszamy w misce na jednolitą masę, którą wykładamy w równych proporcjach do formy silikonowej (wcześniej trzeba ją delikatnie przetrzeć papierem nasączonym oliwą). Pieczemy 20 min. Ciasto rośnie więc nie napełniamy foremek do końca.
 
Moje uwagi:
Ciasto wyszło dość lejące, miałam je przelać do silikonowych podłużnych foremek, ale nie mam takich. Papierem wyłożyłam blachę i nakładałam placki, które zaczynały się ze sobą zlewać. Następnym razem wyleje po prosty prostokąt i potem pokroję na kwadraty. 
Zostało mi trochę tego ciasta i wlałam do papierowych foremek od babeczek. Niestety nie zdążyłam zrobić zdjęcia, bo mi mój mąż je pożarł (myślał że to ciasteczka). W tych foremkach do babeczek fajnie wyszły i nawet mojemu mężowi smakowały.

5 komentarzy:

  1. one są bardziej takie na słodko do jedzenia, czy słono? : )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na słono bardziej, ale jak do środka dodać by miód to mogą być i na słodko. Ogólnie smaruje je serkiem, lub domowymi powidłami jak chcę na słodko. Można by zrobić grubsze wtedy da się je przeciąć i co do nich włożyć, serek, wędlinę.

      Usuń
  2. Wyglądają bardziej jak placuszki ;) Niemniej, przepis ciekawy, może kiedyś wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie miałam małej brytfanki i wyszły cienkie. Wystarczy grubiej ciasta nalać do jakiś silikonowych foremek i będzie kształt babeczki i da się przeciąć jak bułeczkę.

      Usuń

Z góry dziękuje za wszystkie komentarze, dzięki nim motywacja nigdy nie mija.