wtorek, 10 czerwca 2014

69. MUFFINKI Z MAŚLANKĄ

Maślanka kojarzy mi się zawsze z latem, bo wtedy najczęściej ją piję. Ale że nie każdemu smakuje bez dodatków, to uznałam że dobrym pomysłem będzie jakieś ciasto z maślanką. Padło na muffinki, które zabrałam na leniuchowanie na działce. Bardzo szybko zniknęły a były mało słodkie ale za to wilgotne i miały delikatny posmak maślanki.

Oto przepis:

* 1szklanka maślanki
* 3/4 szklanki płatków owsianych
* 1 i 1/3 szklanki mąki (ja użyłam pszennej i 1/3 razowej)
* 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
* szczypta soli
* 3 łyżki miodu
* 1/3 szklanki oleju
* 1 jajko
* 1 szklanka bakalii (orzechy, płatki migdałów, rodzynki- ja nie dałam, bo nie lubię )

Wszystko wymieszane razem


Na blaszce
W piekarniku
Wykonanie:
Namoczyć płatki owsiane w maślance i poczekać aż zmiękną (ale nie mogą być papkowate tylko lekko twarde). Zmieszać mąkę, proszek do pieczenia, sól, płatki z maślanką, olej, jajko i miód. Potem wrzucić bakalie i wymieszać łyżką. Piec w temperaturze 200 stopni ok 17 min. Ja dałam najpierw grzałka góra-dół, a potem termoobieg. 

Moja opinia: 
Jedne z lepszych jakie robiłam - miękkie i mokre i ten posmak maślanki - polecam :)



Zrobiłam jeszcze jedne muffinki z przepisu na proste ciasto jogurtowe TU tylko w formie muffinek i dodałam rozdrobnioną czekoladę.






27 komentarzy:

  1. Ja bardzo często piję maślanki a takie mufinki bym jadła co chwila.Buziaki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam muffiny, ostatnio piekłam owsiane z miodem - rewelacja :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mniam, lubię maslanke szczególnie do koktajli zamiast kefiru :)

    OdpowiedzUsuń
  4. jak maślane to musza być smaczne:)

    OdpowiedzUsuń
  5. mniam :) Wyglądają bardzo apetycznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Z maślanką jeszcze nie robiłam, wypróbuję.

    OdpowiedzUsuń
  7. Zabrałabym się na takie leniuchowanie na działce, gdzie są takie pyszne muffinki :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam babeczki. Widzę, że te są wilgotne, to za sprawą maślanki? :)

    OdpowiedzUsuń
  9. świetny pomysł :) ja bardzo lubię muffinki z bananem ale z maślanką jeszcze nie poróbowałam

    OdpowiedzUsuń
  10. Kiedyś spróbuję, tylko dodałabym cukru bo ja i mój Luby lubimy słodziutkie babeczki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można dać i cukier i cukier waniliowy - każdy ma swój smak :)

      Usuń
  11. Ostatnio jadłem muffinki z pomidorami i szynka. Zdecydowanie wole jednak te na słodko. Wyglądają smakowicie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takich jeszcze nie jadłam, bo ciągle na słodko coś robię, ale trzeba sobie może w końcu odmienić :)

      Usuń
  12. Maślankę uwielbiam w każdej postaci! W tej pewnie też :-D W weekend próbuję! Pozdrawiam :-*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teraz się zastanawiam że w formie ciasta też by było dobre, wystarczy masę przelać do foremki - ciekawe czy by wyszło ? :)

      Usuń
  13. na maślance nie robiłam jeszcze muffinków, ale tak smakowicie wygladają!

    OdpowiedzUsuń
  14. ale bym zjadła taką muffinke :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Wyglądają nieziemsko i przepis nie wydaje się trudny. Coś czuję, że będę robić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepis u mnie musi być prosty, bo talentu kulinarnego to u mnie nie za wiele :)

      Usuń
  16. Uwielbiam maślankę, więc przepis bardzo przypadł mi do gustu :)))

    OdpowiedzUsuń
  17. Uwielbiam maslanke i muffinki, ciekawe czy ja w polskim sklepie dostanę...

    OdpowiedzUsuń
  18. lubię takie "mokre" ciasta, wyglądają pysznie

    OdpowiedzUsuń
  19. Jest u mnie na blogu taki wpis poświęcony mojej miłości do muffinków, której niestety nie podziela mój mąż :) Ale ja zawsze mówiłam, że On nie wie co dobre :)
    Przepis do wypróbowania!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Z góry dziękuje za wszystkie komentarze, dzięki nim motywacja nigdy nie mija.