piątek, 28 marca 2014

40. CIASTECZKA OWSIANO KOKOSOWE - Szybkie i pyszne

Znalazłam prosty przepis na zdrowe słodkie ciasteczka, które nie wymagają nawet wyciągnięcia miksera. Niestety nie pamiętam gdzie ten przepis znalazłam, już od jakiegoś czasu się do niego przymierzam. W smaku naprawdę są pyszne.


Składniki :

*1/3 szklanki cukru trzcinowego
*1 szklanka wiórków kokosowych
*1 szklanka płatków owsianych
*1/2 szklanki mąki żytniej
*szczypta soli
*100g masła śmietankoweg
*2 łyżki miodu
*1 płaska łyżeczka sody rozpuszczonej w 2 łyżkach wrzątku

 


Wykonanie:

Piekarnik rozgrzać do temperatury 180 stopni. 
W misce zmieszać płatki owsiane, wiórki kokosowe, mąkę żytnią i cukier. W garnku rozpuścić masło i miód. Ciepłe płynne składniki przelać do sypkich, dodając sodę rozpuszczoną w 2 łyżkach wrzątku. Całość dokładnie wymieszać do momentu powstania jednolitej masy. Z ciasta lepić kulki wielkości orzecha włoskiego, rozpłaszczać ręką i układać na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia.
Ciasteczka piec na złoty kolor przez ok. 8-10 min. Wyjąć z piekarnika i chwilkę poczekać aż stwardnieją. 

                                                                        PO UPIECZENIU


Moje uwagi:

- Naprawdę szybko się je robi
- Kleiły się do rąk przy formowaniu, ale wystarczyło ręce wodą zwilżyć i już dało się formować ciastka
- Piekłam na termoobiegu, może zmniejszę temperaturę następnym razem

25 komentarzy:

  1. Rewelacja, lubię wszystko co szybkie, zdrowe i smaczne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tylko takich szukam przepisów, bo inne leżą i nigdy się nie zbiorę. A takie proste to i dziecko nie zdążyło się znudzić :)

      Usuń
  2. to ja tez musze wyprobowac :) Moze w koncu przepis bedzie super:) ostatnio robilam jakies i musialam wyrzucic , nie smakowaly mi:(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mój mąż nie lubi tzw. zdrowych słodkości a zjadł je jeszcze ciepłe:) Musiałam szybko zdjęcia robić :)

      Usuń
  3. I to są właśnie zdrowe słodycze, które możemy jeść bez wyrzutów sumienia. Nie robiłam jeszcze z dodatkiem kokosa. U mnie takie ciasteczka zwykle zjadane są jeszcze ciepłe, wtedy są najsmaczniejsze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie ten kokos i miód powodują że troszkę karmelowo smakują :)

      Usuń
  4. Ja do tych ciastek dodaję jeszcze np. żurawinę, słonecznik, pestki dyni :) Ziarna fajnie wzbogacają smak ciasteczek :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wyglądają pysznie, może zrobię w przyszły weekend, bo dzisiaj robiłam muffinki z budyniem :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Gdy tylko uporam się z murzynkiem mojej babci, zrobię te ciasteczka koniecznie :) Wyglądają na przepyszne

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam kokos i chyba ich spróbuję bo kuszą ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pycha ;) Jak będę miała ochotę na coś słodszego, to z pewnością wypróbuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetny post :) !
    Zapraszam:
    mystersdaria.blogspot.com
    Jeśli mój blog Ci się spodoba zaobserwuj, a z pewnością zrobię to samo ;) .

    OdpowiedzUsuń
  10. wyglądają przepysznie, muszę wypróbować przepis :)
    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam takie proste przepisy i plus za to, że nie potrzeba miksera (którego nie mam). Koniecznie je wypróbuję ;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie to też dobre bo nie muszę hałasować jak dziecko śpi :)

      Usuń
  12. wszystko co ma kokos po prostu uwielbiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ostatnio robiłam takie ! haha telepatia :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No proszę, to nie muszę Cię namawiać :) Lubię kokosi i to że są takie kruche, muszę znowu zrobić bo bardzo szybko zniknęły.

      Usuń
  14. z mąki żytniej - takie polubi-am am am całkowicie:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Mmm, wyglądają super :) Myślałam nad zrobieniem podobnych, chyba kiedyś się skuszę, bo po obejrzeniu Twoich zdjęć nabrałam jeszcze większej ochoty na taki wypiek :)

    OdpowiedzUsuń

Z góry dziękuje za wszystkie komentarze, dzięki nim motywacja nigdy nie mija.