wtorek, 18 marca 2014

35. SZYBKIE CIASTO I Mix jedzeniowy

Ciągle poszukuję szybki i zdrowych deserów, które zastąpią mi słodycze. Również córeczce mogę podać to ciasto bo dodając proszek bezglutenowy będzie ono właśnie takie.
 Oto przepis:



ciasto jogurtowe

3 jajka
1 mały jogurt (150g)
1,5 łyżki cukru brązowego
4 łyżki mąki kukurydzianej
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia (zwykły lub bezglutenowy)
można dać kilka kropel dowolnego aromatu do ciasta

 


Włączyć piekarnik na 180 stopni C. Ja piekłam 170 stopni na termoobiegu.
Ubić pianę z białek z cukrem, dodać żółtka, jogurt, mąkę i proszek.
Wyłożyć formę typu mała keksówka papierem do pieczenia i wlać ciasto. Jest dość płynne.
Piec ok. 40 minut. Ciasto wszystkim bardzo smakowało, porcja jest mała i szybko znika. Najlepsza będzie malutka foremka.
 

A oto mix jedzeniowy minionych dni:

Placek : starta ugotowana marchewka pozostała z zupy + jajko+mąka kukurydziana+jogurt naturalny Właściwie miał być to placek bezglutenowy dla córki, ale mnie też smakował.

Już nie mogę się doczekać pachnących pomidorów a na razie szczypiorek, który średnio smakował jak szczypiorek, ale rzodkiewka była bardzo dobra.

Owsianka na mleku bardzo dobrze robi takie ciepłe danko na mój żołądek.

Kasza jaglana z jajkiem, groszkiem, marchewką, jabłkiem i jogurtem.


 



                                                                                                                                                     



10 komentarzy:

  1. Ja też poszukuje takich przepisów, dla siebie i szkraba więc chyba kradnę ten deser :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla dzieci spokojnie może być, moja mała nie lubi jogurtu naturalnego więc go przemycam w cieście i plackach - jej smakowało.

      Usuń
  2. Fajne, proste ciasto. Podoba mi się

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie mogę się już doczekać sezonowych warzyw i owoców! Przepis na ciasto kiedyś wypróbuje :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciasto jogurtowe o.O moje ulubione tak jak i babka Cytrynowa są trochę do siebie podobne ale oooooooo może upiekę na niedziele Twoją wersje :D

    OdpowiedzUsuń
  5. ciacho wygląda smakowicie

    OdpowiedzUsuń
  6. Wypróbowała bym to ciasto w formie muffinkowej :) Moze z truskawką hmm :))

    OdpowiedzUsuń

Z góry dziękuje za wszystkie komentarze, dzięki nim motywacja nigdy nie mija.