poniedziałek, 3 marca 2014

29. CIASTO CZEKOLADOWE Z MĄKI PEŁNOZIARNISTEJ

Ciągle poszukuje zdrowszych słodkości i dzięki temu częściej próbuję coś upiec. Na przepis na to ciasto trafiłam na blogu Dietetyczne Pyszności i troszkę go zmodyfikowałam pod swoje kubki smakowe. A mój mąż nie poznał że to jest zdrowe ciasto, a to oznacza że jest dobre.

Tak wyszło:

Oto przepis:

Składniki:
2 łyżki otrębów owsianych
2 łyżki otrębów pszennych
1 szklanka mąki pełnoziarnistej
2 łyżki kakao
1/2 szklanki mleka
80 g dżemu 100% owoców ( ja dałam jabłkowy mus mojej mamy)
2 jajka
2 łyżki oleju (może być kokosowy)
2 łyżki miodu
1 łyżka cukru brązowego

 

Wykonanie:
Mieszamy osobno suche i mokre składniki. Potem mieszamy je razem na masę i wlewamy do tortownicy (24 cm).  Pieczemy przez 30 minut w 180 stopniach.




Moje uwagi: 
Można dodać 1/2 szklanki owoców suszonych. Ja upiekłam w kwadratowej blaszce i wyszło po prostu cieńsze ciasto. Najlepiej przy robieniu spróbować masę, może wam wystarczy tylko posłodzić miodem.
Robiło się bardzo szybciutko, następnym razem posypię wiórkami kokosowymi. Nie miałam za bardzo co sypać, bo jedliśmy jeszcze ciepłe (oczywiście tak nie róbcie).
W przepisie nie ma proszku do pieczenia może dam troszkę następnym razem. Ciasto wychodzi wilgotne i rozpływa się w ustach.

13 komentarzy:

  1. Dobry pomysł, ale faktycznie może i łyżeczka spulchniacza dobrze by mu zrobiła :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie muszę sprawdzić, ale smakuje bardzo dobrze.

      Usuń
  2. wygląda pięknie, a smakuje na pewno jeszcze lepiej :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pysznie wygląda jak zdrowe brownie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak właśnie sobie pomyślałam kiedy go wyciągnęłam z piekarnika.

      Usuń
  4. mniammmmmmmmmmm ale zrobilas mi smaka;) jutro robie :)


    http://beslimuk.blogspot.co.uk/

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda przepysznie. Ja chce zrobić ciasto marchewkowe już od bardzo dawna i jakiś mi nie wychodzi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też myślę o marchewkowym i szukam najłatwiejszego przepisu.

      Usuń
  6. Witam, za bardzo fajnego bloga wystawiam nominację do Liebster Blog Award :) Po szczegóły zapraszam tutaj: http://suitup4activelife.blogspot.com/2014/03/liebster-blog-award.html

    OdpowiedzUsuń
  7. Jestem zdania, że jeśli czegoś człowiek bardzo chce, to jest w stanie zrobi wszystko! Nawet w tak świetny sposób jak ty odchudzić słodycze! :D Super! ;)
    http://fitjj.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Z góry dziękuje za wszystkie komentarze, dzięki nim motywacja nigdy nie mija.