poniedziałek, 15 września 2014

103. CIASTO CYTRYNOWE NA MAŚLANCE

Miałam już nic nie robić z maślanką, bo ostatnio jej za dużo w moich ciastach ale taki prosty przepis, żal było nie spróbować. Wyszło pyszne i pachniało cytrynką, szybciutko się robi - polecam :)


Składniki:

* 225g mąki pszennej
* 1 łyżeczka proszku do pieczenia
* 1/2 łyżeczki soli
* skórka starta z jednej cytryny
* 125g miękkiego masła
* 200 g cukru
* 1 łyżeczka soku z cytryny
* 3 jajka
* 125 ml. maślanki

Składniki po wymieszaniu

Po upieczeniu
Wykonanie:

Mąkę, proszek, sól, i skórkę z cytryny wymieszać razem w misce. Masło utrzeć z cukrem, dodać sok z cytryny. Następnie dodawać po jednym jajku, dobrze miksując. Na zmianę porcjami dodawać mąkę wymieszaną z innymi składnikami i wlewać maślankę. Keksówkę wysmarować masłem i wysypać bułkę tartą. Wlać ciasto do formy i wstawić do nagrzanego piekarnika. Piec w temperaturze ok. 170 stopni ok. 60 min. 

Moje uwagi:

Ciasto pięknie wyrosło i smak był cytrynowy, a jednocześnie było wilgotne za sprawą maślanki. Takiego połączenia jeszcze nie miałam, ale wszystkim bardzo smakowało :)





6 komentarzy:

  1. Bardzo lubię takie babki typu cytrynowa, piaskowa, czekoladowa, chwilę po upieczeniu, jeszcze lekko ciepłe. Zapisuję, może kiedyś wykorzystam :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. wiesz, w mojej lodówce chyba nigdy nie pojawiła się maślanka :)
    może kiedyś skuszę się na wykorzystanie jej do wypieków :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawy przepis, na maślance nigdy nie robiłam...

    OdpowiedzUsuń
  4. wygląda na łatwe. Może dam radę zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Niestety wygląda przepysznie:)))

    OdpowiedzUsuń

Z góry dziękuje za wszystkie komentarze, dzięki nim motywacja nigdy nie mija.